Olen Eino Rantala, asun Alavudella ja olen 22-vuotias. Harrastuksia ovat esimerkiksi lukeminen ja välillä tietokoneella pelaaminen, joskus
on ollut myös vähän lenkkeilyä ja olen kiinnostunut historiasta, sekä muista kielistä. Skeittaus on yksi uusi harrastus jonka olen aloittanut,
mutta se on vaikeaa sateen vuoksi, ja kun kohta alkaa jo talvi.
Olen käynyt peruskoulun läpi, sen jälkeen menin kokkikouluun Seinäjoelle, mutta jäi opinnot kesken, koska tuntui että
ei ollutkaan minulle sopiva ala. Pidin muutaman välivuoden, ja mietin samalla että mitä tekisin tulevaisuudessa, siitä sitten
menin IT-alalle, koska olen tottunut muutenkin jo tietokoneen käyttöön.
Erityistä tukea en tarvitse, muuta kuin esimerkiksi näytössä, koska asiakkaan hommaaminen saattaa olla vaikeaa.
Jos en tiedä mitä tehtävissä täytyy tehdä tai muissa asioissa, niin koitan itse ensin vaikka katsoa netistä apua (ei tekoälyltä) ja jos en löydä
mitään mikä auttaisi, pyydän opettajalta tai vaikkapa koulukaverilta apua. Töissä on vähän sama juttu, koitan ensiksi itse ja jos ei meinaa onnistua, tai
en ole varma mikä on oikea ratkaisu, niin kysyn esimieheltä tai työkaverilta apua.
Minua motivoi uuden asian oppiminen siten, että tykkään aina oppia uusia juttuja, jos aihe ees jonkin verran itseä kiinnostaa. Myös tulevaisuuden
kannalta on hyvä oppia uusia taitoja.
Vahvuuksiani on esimerkiksi se, että olen rauhallinen ja jos tarvitsen apua osaan sitä pyytää. Viime vuosina on vaan ollut vähän kaikkea muuta tiellä, ja opinnot eivät kiinnostanut yhtään, että ei edes tehnyt mieli tehdä tehtäviä. Nyt kuiteskin koitan hoitaa kaikki tehdyksi jouluun menneksi, niin ei pitkisty opinnot enää tämän enempää.
Heikkouksia voi olla itsealoitteisuus, esimerkiksi kun pitää hankkia asiakas nettisivua varten, en ole varma miten se olisi hyvä aloittaa ja tarvitsen
lisärohkeutta, että saan homman hoidettua.
Ei ole erikoisia odotuksia opinnoilta, mutta on hyvä oppia perus nettisivujen tekeminen, vaikkei vielä tiedä tarvitsenko tätä taitoa
tulevaisuudessa, esimerkiksi töissä.
Tavoittelen ainakin 3. arvosanaa, koitan panostaa niin, että teen kuitenkin parhaani, ja se hoituu tekemällä juuri kaikki tehtävät, kysymällä apua jos on tarve ja tiedonhaun avulla.